Pesto dyniowe

Pesto dyniowe:

Potrzebne (przepis na 4 porcje lub więcej):
Dynia. Moja dynia ważyła 1,2 kg (ze skórą i miąższem).
Orzechy włoskie. Ja dałam około 8 świeżo obranych. Mogą być też orzeszki pini (pół szklanki).
Sól.
Pieprz.
Świeża pietruszka.
Makaron. Najlepiej pappardele ale może być dowolny.
2 łyżki oliwy z oliwek.
Pół łyżeczki świeżo startej lub mielonej gałki muszkatołowej.
1 szklanka drobno startego parmezanu.

Przygotowanie:
Gotujemy makaron al dente w osolonej wodzie, w międzyczasie pieczemy dynię (ja obrałam ze skóry i wygrzebałam łyżką miąższ) w piekarniku rozgrzanym do 190 stopni przez około 20-30 min (widelcem sprawdzamy miękkość). Upieczoną dynię zblendować, ale zostawić malutkie kawałeczki, dodać dwie łyżki oliwy z oliwek, starty parmezan, orzechy obrać ze skorupki i pognieść na malutkie kawałeczki. Dodać sól, pieprz, gałkę muszkatołową.
Odcedzamy makaron, dodajemy pesto, sypiemy świeżą pietruszką przed podaniem.
Smacznego!!

IMG_3575-0.JPG

IMG_3574-0.JPG

IMG_3580-0.JPG

IMG_3576-0.JPG

IMG_3579-0.JPG

IMG_3584-0.JPG

IMG_3583-0.JPG

IMG_3581-0.JPG

skomentuj ten wpis:

